3 Sebab Susah Nak Berjaya

Setiap kali kita melihat orang yang berjaya kita pun rasa nak berjaya macam dia jugak. Betul tak?

Kita usaha macam-macam cara untuk berjaya tapi kejayaan tu tak dapat kita capai pun. Semua yang mentor ajarkan kita dah buat, tapi kenapa kita tak jugak berjaya macam orang yang telah berjaya tu?

Cuba kita renungkan balik dan selami hati kita. Betul! Kita nak berjaya dan kita dah berusaha untuk capai target. TAPI adakah hati kita selari dengan apa yang kita ucapkan?

Ada 3 perkara yang membuatkan seseorang tu belum BERJAYA.

1. KEYAKINAN – orang yang berjaya akan betul-betul YAKIN bahawa dia akan berjaya capai target dia suatu hari nanti. Tak ada perasaan ragu-ragu samada dia boleh nerjaya atau tidak?

2. TARGET – setiap orang dah letak target untuk dicapai. Cuba tengok balik target kita tu. Dah cukup besar ke untuk diri kita capai? Kalau just target kecil-kecil je, sila jangan buang masa korang untuk buat perkara yang sia-sia. LAGI BESAR TARGET LAGI HEBAT PERASAAN INGIN BERJAYA DALAM DIRI KITA.

3. NETIZEN – kita lebih sibuk fikirkan cakap-cakap orang pada kita berbanding kita usahakan apa yang sepatutnya kita buat untuk mencapai target tu. PEDULIKAN CAKAP-CAKAP MAK CIK PAK CIK BAWANG KALAU NAK BERJAYA.

Setiap orang ada kelebihan masing-masing. Ada impian untuk dicapai. Sama macam Ayu jugak. Ayu berimpian untuk membantu seramai mungkin kaum hawa untuk dapatkan duit poket RM500 hingga RM2000 sebulan sebagai permulaan mereka bina asas empayar mereka sendiri.

Seandainya anda tercari-cari peluang bisnes sepanjang hayat. ANDA boleh terus call atau mesej Ayu. Ayu akan ajar anda cara untuk ubah hidup anda yang biasher biasher je menjadi sangat luar biasa.

NAK HOLIDAY PERCUMA BERSAMA AHLI KELUARGA? Anda boleh dapat semua tu. Dengan cara yang Ayu akan ajar nanti anda joleh dapat realisasikan impian anda.

Mentor biz,
Idayu Irdina
013-9189500

Continue Reading

Cara Menghilangkan Kebas Kaki Dan Tangan

Perasan tak kalau kita berada di kedudukan yang sama untuk satu tempoh waktu, kaki kita akan rasa kebas atau semut-semut? Kadang-kadang rasa kebas mencucuk dibahagian sendi badan yang lain, tapi kita abaikan dengan menganggap ianya disebabkan oleh faktor penuaan.

Sebenarnya, mereka yang selalu mengalami masalah kebas mencucuk terutamanya pada kaki dan tangan mungkin sedang mengalami masalah fungsi saraf periferal yang terjejas. Dikenali juga sebagai Periferal Neuropati (PNS).

Menurut satu kajian, lebih 50 peratus pesakit mengalami masalah saraf kesan daripada penyakit diabetes dan tidak mengamalkan gaya hidup yang sihat. Antaranya tidak memakan sayur, merokok dan minum minuman keras. Faktor-faktor ini boleh menyumbang terjadinya kerosakan saraf.

Menurut kenyataan Dr Hiew Fu Liong (Perunding Perubatan & Neurologi Hospital Kuala Lumpur) di dalam sebuah akhbar tempatan, faktor penuaan usia juga memainkan peranan dengan 8.1 peratus pesakit Neuropati berusia lingkungan 40 tahun ke atas dan peratusannya meningkat ke 34.7 dikalangan populasi berusia 80 tahun keatas.

Antara faktor lain penyakit PNS ini adalah disebabkan oleh jenis pekerjaan yang berulang seperti menaip, berdiri terlalu lama ketika memasak, trauma akibat kemalangan, jatuh dan kecederaan semasa bersukan boleh meningkatkan faktor kerosakan saraf.

Selain daripada itu, kekurangan zat dan vitamin B serta genetik juga menyumbang kepada faktor penyakit saraf berlaku. Vitamin B1, B6 dan B12 sangat diperlukan oleh badan untuk mencegah kerosakan saraf dan merawatnya.

Menurut kajian, kekurangan vitamin B boleh menyebabkan badan kita cepat letih, otot jadi lemah, sawan dan kemurungan. Sebenarnya kita boleh dapatkan khasiat vitamin B daripada sumber pemakanan yang sihat. Namun, amat menyedihkan apabila terlalu sedikit populasi yang mendapat khasiat vitamin B secukupnya iaitu kira-kira 300mg sehari.

Tonton video ini

Sebagai jalan alternatif, kita boleh mendapatkan khasiat 8 jenis vitamin B daripada pemakanan tambahan seperti B complex Shaklee ini. Kajian saintis antarabangsa ini menghasilkan suplemen B complex organik dan diuji selamat dan berkesan untuk diamalkan.

B complex Shaklee juga mengandungi vitamin B1, B6 dan B12 yang bagus untuk saraf. Disamping itu, ia juga membantu menukarkan makanan menjadi tenaga, menstabilkan tekanan darah dan membekalkan tenaga.

Jika penyakit kebas tangan dan kaki adalah disebabkan oleh penyakit diabetes dan lain-lain, bagus juga kita amalkan pengambilan suplemen yang tinggi kandungan antioksidan. Contohnya seperti Vivix, ia mengandungi polifenol yang tinggi dengan antioksidan. Ia dapat membantu melindungi sel-sel badan kita daripada serangan radikal bebas.

Tambahan pula, Vivix juga dapat membantu menstabilkan gula dalam darah, memberikan tenaga, memelihara sel daripada rosak dan mengurangkan risiko penyakit kronik.

Apabila usia semakin meningkat, suplemen minyak ikan menjadi teman terbaik setiap hari. Omega Guard Shaklee mengandungi 99% minyak ikan tulen dan mengandungi 6 jenis lemak omega yang bagus untuk perkembangan otak dan mengatasi masalah keradangan otot dan saraf. Ia juga membantu mengawal paras kolesterol dalam darah.

Sekiranya anda ingin mendapatkan konsultansi lebih lanjut berkaitan semua produk suplemen ini, anda boleh hubungi saya ditalian 013-9189500 atau boleh ke

Fb : Idayu Irdina
Fb Page: Idayu Irdina
Ig: @idayu_irdina

Daftar keahlian untuk dapatkan lebih penjimatan di sini.

Rujukan : Artikel kebas

Continue Reading

Suhu Panas Musim Haji 2019 Dijangkakan Mencecah 50 Darjah Celsius

Lembaga Tabung Haji Malaysia memberitahu bahawa jemaah haji pada tahun 2019 ini dijangkakan bakal berdepan dengan suhu panas melampau di tanah suci nanti. Pada musim haji 2019 dijangkakan suhu mencecah 50 darjah celcius.

Jemaah haji Malaysia terutamanya dinasihatkan untuk mengambil langkah-langkah persediaan awal untuk elakkan diri terkena serangan strok haba semasa menunaikan rukun haji nanti.

Antara persediaan awal yang disarankan oleh Pengurus Besar Kanan Tabung Haji ialah para jemaah haji perlu menjaga kesihatan dan minum banyak air. Pihak Tabung Haji juga menyediakan kelengkapan terbaik untuk keselesaan jemaah semasa berada di Arafah dan Mina.

Bagi mereka yang belum pernah menunaikan umrah ataupun haji. Saya kongsikan di sini sedikit gambaran aktiviti yang dilakukan semasa kita menunaikan ibadah haji atau umrah.

Semasa menunaikan haji kita wajib menempuh perjalanan dari Mekah – Arafah – Muzdalifah – Mina -Mekah

KEKUATAN FIZIKAL

Dianggarkan jarak 55km yang harus dilalui oleh jemaah haji bagi menyempurnakan rukun haji. Di sini di kongsikan anggaran jarak bagi setiap perjalanan.

Perjalanan ulang-alik dari hotel ke Masjidil Haram untuk menunaikan solat 5 waktu dianggarkan 8km untuk jarak hotel terdekat iaitu 800m dari Masjidil Haram.

7 pusingan tawaf mengelilingi kaabah dengan anggaran jarak 0.5 = 3.5km

Berlari-lari anak atau berjalan laju ulang-alik mengerjakan sa’ie dari Safa ke Marwah (450m) sebanyak 7 kali = 3.15km

Melontar di Jamrah Ula, Wusta dan Qubra. Jarak dari Mina 2 ke Jamrah adalah 5km dan kita akan ulang-alik sebanyak 2kali untuk melakukan ibadah melontar. Jarak perjalanan ulang-alik adalah 40km

Boleh bayangkan tak kalau kita tidak membuat persiapan fizikal sebelum menunaikan ibadah haji? Kuat ke anggota badan kita untuk bergerak dengan aktif di Tanah Suci nanti?

WABAK PENYAKIT

Selain daripada itu, terdapat jutaan manusia yang kita akan jumpa dalam pelbagai tahap kesihatan dan datang dari serata pelusuk dunia. Paling ditakuti adalah wabak penyakit berjangkit dan virus-virus yang payah diubati. Nauzubillah. Namun kita tetap kena bersedia untuk mengelakkan diri kita daripada jatuh sakit semasa berada di sana nanti.

Bagi mempersiapkan diri supaya tidak mudah jatuh sakit, sentiasa rasa sihat bertenaga dan gembira dapat mengerjakan ibadah haji. Ramai jemaah yang membawa set kelengkapan pemakanan tambahan dari Malaysia untuk digunakan semasa melakukan ibadah haji nanti.

Antara pemakanan tambahan yang sangat membantu meningkatkan tahap kesihatan dan sekaligus membekalkan tenaga sepanjang hari semasa melakukan ibadah haji adalah:

Beli di sini
cara pembelian secara online

Vivix merupakan minuman botani yang mengandungi ekstrak tumbuhan dan buah-buahan yang tinggi antioksidan serta kaya dengan reseveratrol. Ia dapat membantu memperbaiki sel-sel badan yang rosak akibat penyakit atau kesan radikal bebas dan membina sel-sel baru yang lebih sihat. Ia juga dapat membantu memberikan tenaga yang berpanjangan kepada badan kita.

Nutriferon merupakan formula istimewa seorang profesor kelahiran Jepun dengan tujuan ia dapat membantu meningkatkan tahap sistem imun badan kita ke tahap optimum. Ia dapat membantu melindungi badan kita daripada risiko dijangkiti wabak penyakit merbahaya dan mengurangkan risiko penyakit berjangkit.

Coqtrol Plus juga mengandungi resveratrol dan kaya dengan antioksidan di dalamnya. Ia dapat membantu memberikan tenaga, melindungi kulit, perkembangan baik otak, meningkatkan kesihatan jantung dan melancarkan pengaliran darah dalam badan.

Sustained Release Vitamin C membantu kita untuk mengekalkan kesihatan yang baik, mengurangkan risiko hidung berdarah atau salur darah pecah. Ia juga membantu mengaktifkan fungsi kolagen dalam badan kita.

Performance Drink merupakan minuman paling penting sepanjang menjalankan ibadah haji kerana ia membantu mengekalkan bendalir dalam badan kita. Performance drink membantu memberikan tenaga segera kepada badan dan mengurangkan risiko kehilangan cecair dalam badan terlalu cepat akibat cuaca panas. Ia juga membantu mengurangkan rasa dahaga dan letih melampau semasa mengejakan ibadah haji.

Ostematrix membantu membekalkan kalsium, magnesium dan vitamin D kepada tulang kita. Ia juga membantu memberikan kelegaan kepada badan kita setelah seharian berjalan dan melakukan ibadah haji. Tiada lagi rasa lenguh dan sakit badan setelah amalkan ostematrix.

Sekiranya anda ingin mendapatkan khidmat nasihat berkenaan produk, anda boleh hubungi saya atau terus membelinya secara online di sini.

FB : Idayu Irdina

FB Page : Idayu Irdina

No.HP: +6013-9189500

Youtube : IdayuIrdina dot com

Sumber : Suhu Panas Musim Haji

Continue Reading

Fakta Tentang Pelukan

PELUKAN BAHAGIA

Bagi seorang bayi kecil, pelukan daripada keluarga dapat membantu membentuk sifat-sifat positif dalam dirinya. Pelukan juga dapat membantu pertumbuhan emosi bayi dengan lebih baik. Bayi yang sering dipeluk dengan penuh kasih sayang akan memberikan impak yang baik dalam perkembangan otaknya.

Bagi kita orang dewasa, pelukan dapat memberikan banyak manfaat yang kita tak sedar. Pelukan yang sarat dengan keihlasan dan kasih sayang akan mengaktifkan hormon untuk kita rasa lega, aman dan bahagia. Pelukan juga dapat membantu mengeratkan hubungan sesama kita.

Pelukan dapat membantu mengaktifkan hormon oksitosin yang membantu meredakan stress. Pelukan juga dapat membantu menurunkan tekanan darah. Apabila sesorang dalam keadaan panik, marah, gelisah, cara terbaik untuk menenangkan mereka adalah melalui pelukan.

Jom mulakan hari kita dengan memeluk pasangan dan anak-anak dengan penuh kasih sayang yang berlimpahan. Semoga keluarga kita sentiasa bertaut hati, erat, rapat dan bahagia selalu.

Paling bahagia jika kita dapat memeluk mak ayah tercinta setiap hari. Rindu kesayanganku di kampung 😢

Yang tinggal dengan mak ayah dah peluk mereka ke sebelum pergi kerja?

Lagi satu cara untuk membantu meredakan stress adalah dengan pengambilan suplemen tambahan seperti B complex dan Ostematrix.

B complex mengamdungi 8 jenis vitamin B. Vitamin B dapat membantu memberikan mood bahagia kepada kita dengan cara meransang hormon berkenaan. Sekaligus membantu meredakan stress.

Ostematrix pula membantu memberikan kelegaan kepada badan kita. Magnesium, kalsium dan vitamin D yang terkandung di dalamnya dapat membantu mengurangkan kesakitan akibat migrain.

Sila hubungi Idayu Irdina untuk dapatkan maklumat lanjut berkenaan B complex dan Ostematrix. Untuk mendapatkan B complex dan Ostematrix ini and terus tekan link ini untuk pembelian secara online atau hubungi Idayu Irdina untuk mendapatkannya.

Beli di sini
Cara beli secara online

Anda mungkin berminat untuk membaca ini:

Stress Punca Penyakit Merbahaya, Kenali Stress Dan Tanganinya Dengan Berkesan

Continue Reading