Jerawat Hilang Muka Licin Kulit Gebu

Orang sekarang semua nak pantas je kan?? Sampaikan nak cantik pun sepantas kilat juga. Nak cantik kena seiring dengan cerdik, jangan sebab nak cantik cepat muka jadi hodoh dan buah pinggang rosak akibat penggunaan produk yang mengandungi bahan kimia merbahaya. Jika nak jerawat hilang muka licin kulit gebu boleh cuba cara ini, dijamin tidak mengandungi bahan kimia merbahaya dan selamat untuk digunakan serta diamalkan.

 

Continue Reading

Cara Mengatasi Kulit Kering dan Gatal

Masalah kulit kering dan gatal sering terjadi kepada kita. Apa sebenarnya penyebab kulit kita menjadi kering dan gatal? Betul ke masalah ini disebabkan oleh tersalah guna produk? Atau memang sebab keturunan kulit kering dan gatal? Jom ketahui cara mengatasi masalah kulit kering dan gatal.

 

Continue Reading

Hilangkan Muka Berlubang Kesan Jerawat

Muka berjerawat memang boleh menyebabkan kemurungan oleh sesetengah wanita. Namun, habis sahaja fasa muka berjerawat lagi satu masalah yang sangat sukar diatasi adalah muka berlubang kesan jerawat. Jom cuba cara-cara untuk hilangkan muka berlubang kesan jerawat.

 

Continue Reading

8 Tips Peluang Untuk Hamil Anak Kembar

Seronok tengok ragam anak kembar kan? Tambahan lagi yang kembar seiras, sukar untuk dibezakan antara keduanya. Namun, gelagat mereka sering mencuit hati kita. Di sini ingin saya kongsikan 8 tips peluang untuk hamil anak kembar.

Sekarang ni saya suka melihat gambar dan video perkongsian Dr.Sheikh Muszaphar bersama anak kembarnya, Adam dan Noah. Mereka sungguh comel dan mencuit hati. Angkasawan negara itu sering memuat naik gambar dan video mereka di laman instagram miliknya.

 

Jenis-jenis Kehamilan Kembar

Terdapat dua jenis kembar iaitu identical (mono zygotic) dan non-identical (dizygotic). Kembar identical berasal dari satu telur yang apabila bercantum akan pecah menjadi dua embryo. Namun, kembar identical mempunyai risiko yang tinggi untuk keguguran atau mengalami masalah-masalah yang lain, mereka berkongsi uri yang sama.

Berbeza dengan kembar non-identical yang berasal dari dua telur dan apabila disenyawakan mereka mempunyai uri yang berbeza. Kembar jenis ini lebih berpeluang untuk selamat kerana mereka disenyawakan berasingan.

8 Tips Peluang untuk Hamil Anak Kembar

 

1. Peratusan kelahiran kembar orang Asia adalah diantara 1-2%. Antara peratusan terendah berbanding orang Afrika (4%) dan orang putih Amerika dan Eropah (3%).

2. Mereka yang pernah melahirkan 4 orang anak dan keatas serta wanita berusia 40 tahun berpeluang tinggi untuk hamil kembar.

3. Peluang ibu hamil kembar meningkat 4 kali ganda sekiranya dia mempunyai keturunan kembar sebelah ibu.

4. Kajian menunjukkan tabiat pemakanan orang Afrika yang suka makan keladi dan ubi dapat meningkatkan peluang kehamilan kembar 4 kali ganda berbanding yang lain.

5. Wanita yang mengambil suntikan atau pil kesuburan akan mempunyai peluang lebih tinggi untuk hamil kembar. Mereka yang mengambil pil clomid berpeluang 5-10% untuk hamil kembar. Namun, mereka yang mengambil suntikan gonadotrophin mempunyai lebih kurang 30% peluang untuk hamil kembar. Walaubagaimanapun, ianya sangat berisiko untuk hamil kembar 4 atau lebih dan berisiko tinggi untuk keguguran.

6. Sesetengah, dengan amalkan banyak minum susu dan makan produk tenusu boleh tingkatkan peluang untung dapat anak kembar.

7. Mereka yang menjalani rawatan suntik benih suami (IUI) dan bayi tabung uji (IVF) dikatakan mempunyai peluang cerah untuk dapat anak kembar.

8. Mereka yang mengamalkan pemakanan yang sihat, cukup zat nutrisi, mempunyai tahap kesihatan yang baik dan mengamalkan pengambilan suplemen dan asid folik berpeluang tinggi untuk dapat anak kembar.

 

Antara suplemen yang boleh anda amalkan untuk mudah hamil adalah seperti berikut :

Untuk Isteri

ESP – membantu menguatkan rahim wanita, selain itu, ia dapat membantu menggantikan sel-sel yang rosak dengan sel-sel yang sihat. Tambahan pula, ESP juga dapat membantu menurunkan berat badan. Selain membantu menstabilkan kitaran haid kita.

GLA complex-membantu menstabilkan hormon. Membantu menstabilkan kitaran haid dan meningkatkan kesuburan. Mengandungi Vit E yang membantu menguatkan dinding arteri. Ia juga membantu penghasilan egg white cervical mukus yang membantu melancarkan sperma berenang menuju ovum.

B complex-mengandungi asid folik yang membantu meningkatkan kesuburan. Lengkap dengan 8jenis vitamin B. Ia juga membantu memberikan tenaga dan meredakan stress.

Alfafa complex– terkenal dengan nama jamu moden untuk wanita. Ia sangat bagus dalam membantu mengatasi masalah keputihan, senggugut, kitaran haid tidak teratur dan hubungan suami isteri sebab ia berfungsi seakan kacip fatimah.

Beli secara online di sini

 

Untuk Suami

Vita Lea- mengandungi pelbagai jenis vitamin untuk kesihatan badan kita. Ia mengandungi 28 jenis vitamin dan mineral. Kenapa perlu ambil?? Sebab, jika badan kita tidak mendapat keperluan vitamin yang secukupnya,ia akan menjejaskan kualiti sperma lelaki dan ovum wanita. Zinc yang terdapat di dalamnya sangat bagus dalam membantu meningkatkan kesuburan lelaki.

Vitamin E – terkenal juga dengan panggilan vitamin cinta. Sebab ia membantu meningkatkan atau meransang kemahuan untuk bersama. Ia juga membantu meningkatkan kelelakian lelaki dan menyuburkan organ reproduksi lelaki serta wanita. Ia juga mengandungi selenium yang bagus untuk kesuburan lelaki.

Vivix – membantu menyihatkan seluruh tubuh badan kita termasuklah kesihatan ovum dan sperma. Ia membantu meningkatkan tahap kesuburan ovum dan sperma untuk membolehkan mereka bercantum. Selain membantu memulihkan kesihatan dalaman wanita untuk membantu kesuburan dan menstabilkan hormon serta kitaran haid.

Beli secara online di sini

Untuk menempah dan konsultansi berkaitan produk, anda boleh membeli dan menghubungi saya dengan beberapa cara di bawah ini.

FB : IdAyu Irdina
FB Page : Idayu Irdina
IG : @idayu_irdina
No.HP : +6013-9189500

 

Beli secara online di sini

 

Untuk dapatkan harga lebih murah dan keistimewaan-keistimewaan yang lain, anda boleh mendaftarkan diri sebagai ahli untuk menikmati penjimatan hebat.

Daftar secara online di sini

 

 

Continue Reading

Berjaya Ikhtiar Hamil Dengan Cara Mudah

Alhamdulillah…Allah makbulkan doa kita untuk punyai zuriat. Gembira hati suami isteri apabila keputusan ujian urin menunjukkan dua garisan. Jom ikuti pengalaman mereka yang berjaya ikhtiar hamil dengan cara mudah.

 

 

Saya sendiri mempunyai pengalaman sukar untuk mendapatkan zuriat setelah kelahiran pertama. Hampir 2tahun kami berusaha untuk dapatkan zuriat yang kedua. Alhamdulillah, dengan bantuan set kesuburan Shaklee, akhirnya kini saya sedang mengandungkan anak kedua kami dan telah memasuki trimester kedua.

 

Sebelum ini, saya pernah mencuba kaedah tradisional seperti mengurut untuk “naikkan” rahim dan beberapa kaedah lain. Namun, setelah beberapa kali gagal untuk hamil kami sepakat untuk mencuba set kesuburan suami isteri Shaklee. Alhamdulillah, syukur. Asbab kami tidak berputus asa dan sentiasa mencari jalan untuk saya hamil lagi, kami berikhtiar dengan produk shaklee dan ianya membuahkan hasil.

 

SET KESUBURAN SUAMI ISTERI

============================

Vivix – membantu menyihatkan seluruh tubuh badan kita termasuklah kesihatan ovum dan sperma. Ia membantu meningkatkan tahap kesuburan ovum dan sperma untuk membolehkan mereka bercantum. Selain membantu memulihkan kesihatan dalaman wanita untuk membantu kesuburan dan menstabilkan hormon serta kitaran haid.

 

Vita Lea – mengandungi 28 jenis vitamin dan mineral yang membantu melengkapkan keperluan nutrisi badan kita. Disamping dapat membantu memberikan tenaga dan meningkatkan kesuburan sperma lelaki serta meningkatkan kemampuan seks lelaki.

 

Vitamin E – mengandungi selenium dan ekstrak biji anggur di dalamnya. Ia membantu melancarkan saluran darah dan meningkatkan kelelakian serta menyuburkan organ reproduksi lelaki dan wanita.

GLA Complex – membantu menstabilkan hormon dan kitaran haid wanita. Selain membantu menyediakan satu keadaan yang memudahkan pelekatan sperma dan ovum.

 

Alfafa Complex – membantu mengatasi masalah dalaman wanita seperti keputihan, kitaran haid tidak stabil, PMS, masalah sakit ketika bersama suami, dan membersihkan vagina. Selain dapat membantu mengetatkan, ia berfungsi seakan kacip fatimah.

 

B complex – mengandungi asid folik dengan kadar yang disyorkan oleh doktor untuk ibu hamil dan mereka yang ingin hamil. Mengandungi vitamin B6 yang membantu pemuliharaan selaput lendir yang sihat. Bertindak sebagai anti stress dan membantu memelihara sistem saraf.

 

ESP – mengandungi protein soya nonGMO yang terbaik pernah dihasilkan. Ia membantu memperbaiki sel-sel dan tisu yang rosak akibat senggugut. Selain membantu menstabilkan kitaran haid.

 

TESTIMONI PELANGGAN SET KESUBURAN SHAKLEE YANG BERJAYA HAMIL

 

 

 

 

 

Untuk menempah dan konsultansi berkaitan produk, anda boleh membeli dan menghubungi saya dengan beberapa cara di bawah ini.

FB : IdAyu Irdina
FB Page : Idayu Irdina
IG : @idayu_irdina
No.HP : +6013-9189500

Beli secara online di sini

Continue Reading

Cara Menyusukan Anak Dengan Betul

Sekarang ini sudah ramai ibu yang semakin sedar dan peka tentang kepentingan menyusukan anak. Jika anda berhasrat menyusukan anak sejak lahir sehingga dia berusia 2 tahun, anda adalah ibu terbaik. Ramai ibu yang kali pertama menyusukan anak mengalami kesukaran, sehinggalah mereka telah terbiasa kerana ianya berlaku secara semulajadi. Di sini, saya ingin kongsikan cara menyusukan anak kali pertama supaya dapat membantu mereka yang pertama kali menyusukan anak.

 

 

Selepas jururawat selesai bersihkan bayi yang baru dilahirkan, dia akan meletakkan bayi tersebut di sebelah kita untuk disusukan. Mereka akan mengajar cara yang betul untuk menyusukan bayi pada masa itu. Cara-caranya adalah:

  • Bayi diletakkan betul-betul sebelah kanan/kiri ibu, senang untuk ibu menyusukan anak.
  • Ibu akan mengiring ke kanan/kiri dan menyuakan puting ke mulut anak.
  • Pastikan anak membuka mulut seluasnya supaya mulutnya boleh melekap sehinga bahagian aerola puting ibu.
  • Sekiranya anak hanya menghisap puting ibu, mulutnya tidak melekap sekitar aerola, dikhuatiri pengeluaran susu akan sedikit dan anak tidak dapat menyusu sehingga kenyang.

 

Seluruh pakar nutrisi pemakanan bersetuju bahawa susu ibu adalah yang terbaik untuk anak yang baru dilahirkan sehingga berusia 2 tahun. Antara kebaikan susu ibu adalah ia dapat mencegah anak daripada mendapat penyakit:

  • cirit-birit/gastroenteritis
  • masalah paru-paru seperti pneumonia dan bronkolitis
  • infeksi pada saluran kencing
  • infeksi telinga
  • masalah kulit/ekzema

 

 

Terdapat kajian yang menunjukkan bahawa bayi yang disusukan ibu ketika bayi dapat membantu mengekalkan kesihatan bayi dalam jangka masa yang panjang. Antara kebaikannya:

  • mempunyai tekanan darah dan tahap kolesterol yang lebih rendah
  • kurang risiko hidapi penyakit diabetes tahap 2 apabila dewasa

 

Ibu menyusu juga akan mendapat manfaat besar jika menyusukan bayi. Antaranya ialah:

  • kurang berisiko untuk menghidap kanser payudara sebelum menopous
  • kurang berisiko untuk menghidap kanser servik dan diabetes tahap 2

 

Susu ibu merupakan pemakanan yang terbaik untuk bayi. Susu ibu mengandungi lebih 400 jenis nutrisi yang membantu tumbesaran bayi. Kementerian Kesihatan Malaysia dan Organisasi Kesihatan Dunia mengesyorkan penyusuan ibu secara eksklusif diteruskan sehingga bayi berusia 6 bulan dan sehingga bayi berusia satu tahun atau lebih. Islam menggalakkan ibu menyusukan anaknya sehingga berusia dua tahun.

 

 

Selain daripada itu, anak yang disusukan ibu dikatakan mempunyai perkembangan minda yang lebih baik serta imuniti badan yang lebih kuat.  Namun, yang lebih istimewa adalah ibu dan bayi akam mempunyai ikatan yang lebih mesra dan istimewa.

 

BAGAIMANA CARA UNTUK MENYUSUKAN BAYI????

Masa untuk menyusukan bayi adalah diantara 7 sehingga 40 minit. Jadi, ibu dinasihatkan memilih tempat dan postur badan yang selesa untuk menyusukan bayi untuk mengelakkan rasa sakit pinggang dan belakang badan.

 

Cara ibu memegang bayi semasa hendak menyusukan bayi jugak memainkan peranan penting. Terdapat beberapa posisi penyusuan yang boleh ibu cuba, seperti di dalam gambar.

 

Bayi seharusnya meyusu dengan lekapan satu mulut penuh supaya pengeluaran susu lebih produktif. Sila rujuk gambar untuk lebih jelas.

 

Sekiranya ibu merasa sakit di puting, masukkan satu jari kelengkeng ibu antara gusi bayi dan puting, cuba lepaskan hisapan secara perlahan. Kemudian, cuba lekapkan kembali dengan betul supaya hisapan bayi lebih baik.

 

 

MASALAH YANG BIASA DIALAMI OLEH IBU MENYUSU KALI PERTAMA

Kebiasaannya, pada 6 minggu yang pertama ibu akan mengalami beberapa masalah. Bayi anda dalam proses mengadaptasi menyusu badan dan badan ibu pun dalam proses untuk menghasilkan lebih banyak susu. Antara masalah yang biasa dialami oleh ibu menyusu kali pertama adalah:

  • payudara bengkak
  • puting sakit
  • naik radang pada payudara
  • bekalan susu ibu tidak mencukupi

 

BAGAIMANA CARA UNTUK MENGATASI MASALAH DI ATAS???

 

Energizing Protein Soy(ESP) dan Alfafa Complex dapat membantu sebagai milkbooster bagi ibu menyusu. Selain itu, ESP sangat bagus untuk memberikan tenaga dan rasa kenyang yang lebih lama. Tambahan, ia juga dapat membantu memberikan efek kulit cantik kepada ibu dan bayi.

 

Alfafa complex pula mempunyai khasiat seakan kacip fatimah. Sangat bagus untuk kesihatan dalaman wanita dan juga ia membantu detox usus, hati dan darah.

Beli secara online di sini

 

Lecithin berfungsi untuk memecahkan lemak sehingga menjadi titisan kecil. Ia membantu memecahkan lemak yang terkandung di dalam susu ibu seterusnya mengurangkan pembengkakan payudara.

 

Sekiranya Lecithin di ambil bersama Alfafa Complex dan ESP secara tak sengaja ibu menyusu sedang mengamalkan set kurus juga. Jadi, jangan terkejut sekiranya ibu menyusu boleh kurus semula dengan cepat selepas melahirkan anak.

Beli secara online di sini

 

TESTIMONI PENGGUNA SET MENYUSU SHAKLEE

 

 

 

 

 

 

Untuk menempah dan konsultansi berkaitan produk, anda boleh membeli dan menghubungi saya dengan beberapa cara di bawah ini.

FB : IdAyu Irdina
FB Page : Idayu Irdina
IG : @idayu_irdina
No.HP : +6013-9189500

Beli secara online di sini

Kawasan COD : Kelantan dan Penang

Continue Reading

Cara mengatasi sembelit ketika hamil secara sihat dan semulajadi

Menjadi seorang ibu adalah momen yang paling manis bagi seorang wanita. Terutamanya bagi mereka yang baru kali pertama akan bergelar seorang ibu. Namun, jika setiap kali ingin melepaskan ‘hajat besar’, ianya sangat sukar. Bakal ibu terpaksa bertinggung lama dalam tandas dengan perut yang memboyot dan memulas tetapi ‘hajat besar’nya tidak lawas dan memeritkan. Ia pasti merupakan pengalaman yang menyeksakan. Sembelit sememangnya perkara lazim dikalangan ibu hamil, jom kita ketahui cara mengatasi sembelit ketika hamil secara sihat dan semulajadi.

 

 

Sembelit berlaku apabila kita mengalami kesukaran untuk membuang air besar, najis menjadi kering kerana makanan yang dimakan melalui usus besar dengan sangat perlahan. Kebiasaanya kita mengalami sembelit dari masa ke semasa, namun dengan sedikit perubahan gaya hidup dan amalan pemakanan yang lebih sihat mampu membantu mengurangkan sembelit dan mencegahnya daripada berulang.

 

 

Kebiasaannya, sembelit berlaku apabila kita kurang mengambil makanan berserat dan juga air dalam diet seharian kita. Antara makanan yang kaya dengan serat adalah bijian, sayuran dan buah-buahan. Serat yang bersifat larut air akan membantu melembutkan najis. Manakala serat yang tidak larut air akan terus melalui usus besar tanpa berubah bentuk dan mengakibatkan najis terkumpul, hal ini akan meransang pengecutan usus.

 

Punca Sembelit

Namun, bukan itu sahaja faktor yang menyebabkan sembelit. Terdapat beberapa faktor lain juga seperti:

1- Kurang bersenam
2- Umur lanjut
3- Gangguan otot
4- Struktur yang tidak normal
5- Gangguan usus
6- Gangguan neurogenik
7- Pemakanan yang tidak sihat

Disamping itu, sembelit juga mungkin disebabkan oleh pengambilan suplemen zat besi dan beberapa jenis ubat penenang atau ubatan yang lain. Sembelit juga kerap berlaku ketika hamil. Tahap kalsium yang tinggi dan tahap hormon tiroid yang rendah merupakan dua jenis gangguan metabolik yang boleh menyebabkan sembelit.

 

 

Bahaya Sembelit

Bahayanya sembelit, ia boleh mengakibatkan gangguan usus yang teruk sehingga menyebabkan kanser usus. Antara penyakit lain yang akan kita hidapi sekiranya kerap mengalami sembelit adalah:

– apendiks
– mulut berbau
– badan berbau
– kemurungan
– keletihan
– sakit kepala
– hemorrhoids
– hernia
– senak
– insomnia
– masalah berat badan

Pergerakan usus biasa adalah mekanisme penting bagi membuang toksin dari badan. Kolon bertindak sebagai tangki induk untuk bahan buangan. Antigen dan toksin daripada bakteria usus dan zarah yang tidak dicerna mungkin memainkan peranan dalam perkembangan diabetes mellitus, meningitis, myasthenia gravis, penyakit tiroid, gas kronik dan kembung, migrain, keletihan dan juga ulcerative colitis.

 

Video ini merupakan perkongsian seorang ibu yang pernah mengalami masalah buasir yang teruk semasa beliau hamil. Jom ketahui bagaimana cara dia mengatasi masalah tersebut.

 

 

Terdapat beberapa cara yang kita boleh lakukan untuk melancarkan sistem pembuangan serta mencegah sembelit.

 

Makanan tinggi serat
==================

Makanan berserat tinggi yang larut air dapat membantu mengelakkan sembelit. Contohnya barli, kekacang, oat, epal, aprikot, pisang, blackberries, blueberries, cranberries, anggur, prun dan pic.

Elakkan makanan berserat yang tidak larut air seperti bijirin, biji, gandum penuh, wheat bran dan kulit buah-buahan dan sayuran.

 

Minum lebih banyak air
====================

Baik, hal ini penting jika kita mengambil serat dalam pemakanan seharian kita. Sekurang-kurangnya kita harus minum 8 gelas air setiap hari samada kita dahaga atau tidak. Semakin meningkat usia kita akan semakin kurang dahaga.

 

Makanan yang tinggi pectin
========================

Amalkan makan banyak makanan yang tinggi pectin seperti epal, lobak merah, bit, pisang, kobis, buahan sitrus, kekacang kering dan okra. Pectin juga boleh didapati di dalam pemakanan tambahan.

 

Elakkan makanan yang meransang rembesan membran mukus seperti produk tenusu, berlemak dan makanan pedas. Perlu dielakkan juga makanan yang bergoreng.

 

Suplemen yang terbukti selamat dan berkesan untuk membantu mengatasi masalah sembelit ketika hamil

Pengambilan suplemen ketika hamil adalah sangat disarankan dan digalakkan bagi mencukupi keperluan nutrisi dalam badan kita. Ibu hamil memerlukan lebih nutrisi berbanding biasa. Bagi mengatasi masalah buasir/sembelit ketika hamil, seeloknya ibu hamil mengamalkan set kehamilan Shaklee. Selain membantu melawaskan pembuangan, ia juga membantu ibu hamil untuk jadi lebih sihat dan bertenaga.

 

Tempah secara online di sini

Untuk menempah dan konsultansi berkaitan produk, anda boleh membeli dan menghubungi saya dengan beberapa cara di bawah ini.

FB : IdAyu Irdina
FB Page : Idayu Irdina
IG : @idayu_irdina
No.HP : +6013-9189500

Untuk mendapatkan harga yang lebih istimewa dan lebih diskaun, jom daftar sebagai ahli di sini.

Lokasi COD
==========
Jeli – Rantau Panjang – Tanah Merah – Machang – Pasir Mas – Salor – Pasir Pekan – Pasir Hor – Wakaf Bharu – Kubang Kerian – Kota Bharu – Pengkalan Chepa – Ketereh dan kawasan berdekatan.

USM – Batu Uban – Bayan Baru – Bayan Lepas – Queensbay Mall – Bukit Jelutong – Sg. Dua – Sg. Ara – Relau – Teluk Kumbar – Balik Pulau – Jelutong – Georgetown – Perak Road – Burma Road – Tanjong Bungah – Tanjong Tokong – Batu Feringhi dan kawasan berdekatan.

Continue Reading

Cara buat skrub muka dan masker di rumah

Malasnya la hai nak ke spa buat facial. Mahal harga mereka setandinglah dengan kualiti servisnya kan. Kebetulan kat rumah ni ada tomato, gula putih dan ais kiub. Ok la ni daripada tak ada kan. Jom lah kita sental muka jap.

 

 

Memula, kita wap kan dahulu muka kita ni bertujuan untuk membuka pori-pori muka. Kalau tak nak wapkan pun tak mengapa. Selepas itu, kita belah dua tomato dan cicah ke dalam gula putih, gosok lah ke muka secara membulat. Selepas itu, kita cuci muka dengan air yang mengandungi ais untuk tutup balik liang pori yang telah terbuka tadi.

 

 

Apa kebaikan skrub dengan tomato dan gula???

1- Skrub tomato dan gula ni dapat membantu menanggalkan sel-sel kulit mati di muka kita yang membuatkan muka nampak kusam dan tak cantik.

2- Skrub ini membantu kulit muka rasa rileks dan sejuk. Bagus untuk tegangkan kembali kulit muka kita.

3- Kandungan lycopene yang kaya di dalam tomato membantu memperbaiki kulit, melindungi kulit daripada pancaran matahari dan mencerahkan kulit.

 

Aishhh…tetiba rasa gatal tangan pulak la nak pakai masker. Barang lain tak ada, tapiiii… serbuk ESP dan serbuk peninggalan SR vit c ni ada lagi. Kira aci la kan buat masker. Campur plain yogurt sikit dalam peti ais tu. Lepas tu, gaul sebati semua sebelum sapu ke seluruh muka.

 

 

Bangun tidur pagi esok baru cuci muka dengan Nutriwhite deep foaming cleanser. Lembuuuuuttttt je rasa kulit ni….ok lah…sekian sahaja entri ringkas kali ni…

 

Untuk menempah dan konsultansi berkaitan produk, anda boleh membeli dan menghubungi saya dengan beberapa cara di bawah ini.

FB : IdAyu Irdina
FB Page : Idayu Irdina
IG : @idayu_irdina
No.HP : +6013-9189500

Beli secara online di sini

Beli secara online di sini

atau beli kombo ESP dan SR Vit C di sini

Continue Reading