Jerawat Hilang Muka Licin Kulit Gebu

Orang sekarang semua nak pantas je kan?? Sampaikan nak cantik pun sepantas kilat juga. Nak cantik kena seiring dengan cerdik, jangan sebab nak cantik cepat muka jadi hodoh dan buah pinggang rosak akibat penggunaan produk yang mengandungi bahan kimia merbahaya. Jika nak jerawat hilang muka licin kulit gebu boleh cuba cara ini, dijamin tidak mengandungi bahan kimia merbahaya dan selamat untuk digunakan serta diamalkan.

 

Continue Reading

Hilangkan Muka Berlubang Kesan Jerawat

Muka berjerawat memang boleh menyebabkan kemurungan oleh sesetengah wanita. Namun, habis sahaja fasa muka berjerawat lagi satu masalah yang sangat sukar diatasi adalah muka berlubang kesan jerawat. Jom cuba cara-cara untuk hilangkan muka berlubang kesan jerawat.

 

Continue Reading

Petua Kulit Muka Glowing Dan Flawless Secara Alami

Meleleh air liur tengok kulit artis Korea. Cantiknya kulit muka mereka kan? Sudah la kulit muka glowing, flawless pulak tu. Agaknya la, apa petua kulit muka glowing dan flawless secara alami ?.

Jangan risau, sekarang ini terdapat pelbagai cara yang boleh dilakukan untuk mendapatkan kulit muka yang cantik, glowing dan flawless. Kiranya kalau keluar rumah tak pakai secalit bedak asas pun orang tetap puji kulit muka kita cantik.

 

PETUA KULIT MUKA GLOWING DAN FLAWLESS SECARA ALAMI

Orang cakap yang lama jangan ditinggalkan, petua orang dulu-dulu ni banyak manfaat ke atas tubuh badan kita dan diperakui sehingga sekarang. Jom kita amalkan petua ini untuk kulit muka nampak glowing dan flawless.

 

1- Minum air putih secukupnya

Minum air bersih secukupnya merupakan perkara paling asas yang perlu kita lakukan untuk mendapatkan kulit yang cantik. Air bersih berfungsi sebagai agen pembersih terbaik untuk detox toksin daripada badan kita.

Minum air putih sekurangnya dua liter sehari membantu memastikan sistem tubuh badan kita dapat berfungsi dengan baik. Badan kita memerlukan air bersih bagi menggantikan sel-sel mati di dalam badan. Selain itu, ia dapat membantu kulit kita kelihatan lembap, bersih dan cerah semulajadi.

 

2- Air beras 

 

Ramai yang tidak mengetahui bahawa air bilasan beras mempunyai banyak khasiatnya. Begitu juga dengan air rebusan beras, semasa kita menanak nasi lebihkan 1 cawan air supaya nanti semasa airnya mendidih kita boleh ceduk dan minum 1 cawan air rebusan beras. Ia merupakan petua orang lama untuk kekal kulit mulus, halus, gebu dan glowing. Air bilasan pula digunakan untuk mencuci muka dan berendam di dalamnya selama 15-20minit. Tujuannya adalah untuk mendapatkan kulit yang cantik dan flawless.

 

3- Masker beras pulut

Petua ini memang menjadi amalan ramai gadis dan wanita yang inginkan kulit cantik, tegang, gebu dan berseri. Petua asalnya ialah menggunakan beras pulut yang digoreng tanpa minyak sehingga kekuningan. Kemudian, ia ditumbuk atau dikisar sehingga menjadi debu. Namun, kita juga boleh menggunakan tepung beras pulut untuk dijadikan masker. Caranya mudah sahaja, ambil sedikit tepung beras pulut dan dicampur dengan sedikit air, lalu disapukan ke seluruh muka dan biarkan kering sebelum dibilas dengan air bersih. Amalkan 2 kali seminggu dan hasilnya kulit muka lebih anjal, halus, cerah, gebu, glowing dan flawless.

 

4- Masker yogurt asli

Yogurt asli ini bukan setakat sedap ketika di makan atau dijadikan bahan masakan dan pastri. Ia juga mempunyai banyak manfaat untuk kecantikan. Amalkan melumurkan yogurt asli ke seluruh muka dan leher 3 kali seminggu dapat membantu kulit kita kelihatan lebih gebu, lembut, glowing, flawless dan cerah berseri.

 

5- Set penjagaan wajah organik

Amalkan pemakaian set penjagaan wajah yang diperbuat daripada bahan alam semulajadi seperti Youth Skincare. Youth skincare terbukti 100% berkesan ke atas semua jenis kulit. Ia dihasilkan menggunakan tumbuhan semulajadi yang organik.

Antara bahan aktif utama di dalam Youth skincare adalah ekstrak anggur muscadine yang sebelum ini hanya terdapat di dalam Vivix sahaja. Ia mengandungi kadar antioksidan yang tinggi dan membantu meremajakan kulit, ia menjadikan kita nampak lebih muda. Terdapat juga bahan-bahan aktif lain yang hebat seperti ekstrak lotus japonicus, stemcell epal dan vitamin, scisandra schinesis, vital repair and complex.

2/3 daripada hasil kajian menunjukkan usia kulit wajah mereka muda 10 tahun daripada usia mereka. Testimonial yang dilakukan ke atas kulit orang Malaysia mendapati dengan penggunaan 1 set Youth skincare ini dalam masa hampir 1 bulan, didapati ia dapat membantu menghilangkan jeragat degil, jerawat, mengecilkan liang pori, memudarkan parut, menaikkan seri wajah, wajah tampak lebih glowing seawal 3 hari penggunaan dan menganjal kulit serta mengurangkan kedutan di muka.

 

6- Vitamin awet muda

Apabila usia kita semakin meningkat, badan kita tidak dapat menghasilkan jumlah kolagen yang diperlukan. Oleh itu, kulit akan kurang anjal dan kedutan mulai terbentuk. Untuk mengatasi masalah ini, Shaklee Collagen Powder dan Vivix mampu membantu meremajakan kulit wajah kita. Gabungan dua vitamin semulajadi ini dapat membantu menganjalkan, mencantikkan, mengurangkan pigmentasi, mengurangkan kedutan dan menjadikan kulit wajah lebih berseri dan gebu.

 

Hubungi saya untuk mendapatkan konsultansi berkaitan produk dan menempahnya.

FB : IdAyu Irdina
FB Page : Idayu Irdina
IG : @idayu_irdina
No.HP : +6013-9189500

Beli secara online di sini

 

Continue Reading

Testimoni Youth Skincare Yang Terbukti 100% Berkesan

Sebelum ini kita asyik melihat testimoni dari pengguna Youth Skincare luar negara sahaja kan? Baiklah, buat pertama kalinya pada 03 Februari 2018 yang lalu Shaklee Malaysia telah menunjukkan bukti keberkesanan produk Youth skincare ke atas 6 orang yang terpilih. Jom lihat testimoni Youth skincare yang terbukti 100% berkesan.

 

 

Sebenarnya seramai 50 orang rakyat Malaysia telah dipilih oleh Shaklee untuk menjalani ujian keberkesanan pemakaian produk. Namun, semasa Bussiness Leader National Conference 2018 yang lalu, Shaklee telah menunjukkan bukti keberkesanan produk ke atas 6 orang yang menggunakan Youth skincare dalam masa kurang 30 hari.

 

TESTIMONIAL YOUTH SKINCARE MALAYSIA

 

Norsyaheera, 20an

Sebelum menggunakan Youth Skincare, kulit muka beliau kusam dan tidak berseri. Namun, selepas menggunakan Youth skincare kulit wajahnya nampak lebih cerah berseri, lembut dan tidak kusam lagi.

 

Nor Adilah, 30an

Beliau mengalami masalah kulit muka berjerawat, parut jerawat, blackhead dan whitehead yang banyak serta masalah tona kulit tidak sekata.

Namun, setelah 3 hari menggunakan Youth skincare wajahnya nampak lebih berseri. Selepas 7 hari penggunaan blackhead dan whitehead di wajahnya hilang dan setelah 27 hari penggunaan kesan jerawat dan parutnya mudah hilang.

 

Naquib, 40an

Sebagai seorang lelaki sememangnya beliau tidak mengambil berat tentang penjagaan wajah. Sehinggalah wajah beliau mengalami masalah liang pori besar, parut jerawat yang degil dan kulit wajah yang tidak tegang.

Setelah hampir sebulan menggunakan set Youth skincare, liang pori yang seumpama kawah itu telah mengecil, parut jerawat yang degil mulai pudar dan kulit wajah semakin menegang serta cerah berseri.

 

Rozyta, 50an

Sebelum ini, beliau mempunyai masalah kedutan yang ketara di beberapa bahagian wajah terutamanya di kawasan mata. Selain daripada masalah jeragat degil yang susah untuk hilang.

Hampir sebulan menggunakan set Youth skincare, beliau dapati kedutan di bahagian mata telah banyak berkurang dan jeragatnya semakin pudar. Kulit wajahnya juga kelihatan semakin cerah berseri.

 

Viji, 50an.

Beliau mempunyai satu tabiat tidak bagus iaitu suka memicit jerawat dan juga bahagian muka yang lain. Ini menyebabkan kulitnya jadi sensitif dan liang porinya terbuka luas.

Setelah hampir sebulan menggunakan set Youth skincare, beliau dapati kulit sensitifnya semakin bertambah baik, liang pori yang terbuka luas sudah semakin mengecil dan parut di wajahnya semakin pudar.

 

Ng Hooi Hooi, 50an.

Selama 20 tahun beliau mengalami masalah jeragat degil di pipi. Selain mempunyai masalah lebam bawah mata yang teruk serta kulit wajah yang tidak bermaya dan semakin dimamah usia.

Hampir sebulan menggunakan set Youth skincare, jeragat degil dipipinya semakin pudar, lebam bawah mata semakin hilang dan wajahnya kelihatan lebih muda dan berseri berbanding dahulu.

 

Shaklee mengambil masa selama 8 tahun untuk membuat penyelidikan dan telah berjaya menghasil 8 paten untuk produk Youth skincare sahaja. Ingin tahu apa ramuan aktif yang menjadikan Youth skincare ini sangat berkesan? Ketahui tentang ramuannya di sini.

Jangan memperjudikan kesihatan kulit wajah kita dengan menggunakan produk kecantikan timbang kilo. Sekali kulit muka kita rosak ‘breakout’, memang menyesal tak sudah. Jadilah penggunaan yang bijak memilih, gunalah Youth skincare yang mempunyai pengiktirafan antarabangsa yang ianya 100% selamat digunakan ke atas semua jenis kulit.

 

Set Youth skincare diperbuat daripada tumbuhan semulajadi dan bebas daripada 2500 jenis bahan kimia merbahaya dan tercemar. Ia tidak diuji ke atas haiwan, vegan, tiada paraben, dan dijamin 100% berkesan dengan pengunaan set secara konsisten selama 90 hari.

 

Set Youth skincare akan dilancarkan pada bulan Mac 2018 di oleh Shaklee Malaysia. Pre-order dibuka sekarang untuk memastikan anda tidak terlewat untuk memilikinya.

Untuk sebarang pertanyaan atau kemusykilan berkaitan Youth Skincare yang terbukti 100% berkesan ini, anda boleh menghubungi saya melalui beberapa cara di bawah.

 

FB : IdAyu Irdina

FB Page : Idayu Irdina

IG : @IDAYU_IRDINA

NO.TELEFON : +6013-9189500

 

COD : Kota Bharu – Pasir Mas – Rantau Panjang

Batu Maung – Gelugor – Georgetown – Batu Feringhi

Continue Reading

Skincare Bebas Bahan Kimia Dan 100% Berkesan

Set penjagaan wajah ini sesuai digunakan oleh wanita dan juga lelaki. Ianya bebas daripada 2500 jenis bahan kimia merbahaya dan tercemar. Dihasilkan 100% daripada tumbuhan semula jadi, tiada pewarna dan pewangi tiruan. Namun, paling penting adalah skincare bebas bahan kimia dan 100% berkesan.

Sebelum kita lihat keputusan daripada ujikaji klinikal yang telah dijalan. Eloklah kita ketahui terlebih dahulu ramuan aktif semulajadi yang digunakan untuk menghasilkan Youth skincare ini. Sebenarnya, Shaklee mengambil masa 8 tahun untuk melakukan penyelidikan ke atas produk ini, dan lebih membanggakan ianya telah dipatenkan. Bermaksud, tidak akan ada produk penjagaan wajah jenama lain yang menyerupai Youth skincare.

 

Ramuan Aktif Youth Skincare

#Muscadine Grape (Anggur Muscadine)

  • Sebelum ini anggur muscadine digunakan dalam Vivix sahaja kerana sifat antioksidannya yang tinggi dan mampu membantu meremajakan sel. Kini, khasiatnya boleh didapati di dalam Youth skincare untuk kecantikan luaran.
  • Anggur muscadine kaya dengan polifenol yang membantu menghalang kolagen dan keelastikan kulit daripada merosot.

#Ekstrak Lotus Japonicus

  • Fokus utama ekstrak Lotus Japonicus adalah untuk membantu mengaktifkan protein yang sangat penting dan diperlukan untuk menjana sel kulit serta penghasilan kolagen, elastin kulit dan fibrilin.
  • Ekstrak tumbuhan ini membantu menjadikan kulit wajah kita lebih anjal dan mengurangkan kedutan.

#Ekstrak Stem Sel Epal dan Vitamin

  • Terdapat kajian yang menunjukkan keputusan bahawa ekstrak stem sel buah epal dapat membantu pengaktifan dan mempercepatkan proses pembaharuan kulit.
  • Selain itu, ia juga membantu mengekalkan, memperbaiki tisu kulit dan menjadikan kulit wajah kelihatan lebih muda, berseri dan lembut.

#Ekstrak Buah Scisandra Chinensis

  • Ia merupakan tumbuhan herba yang banyak digunakan di negara China, Jepun dan Korea bagi membantu mengurangkan masalah keradangan dan kegatalan kulit.
  • Selain itu, ekstrak daripada buah ini kaya dengan vitamin dan antioksidan semulajadi yang membantu menyokong menyuburkan kulit agar sentiasa kelihatan muda.

 

#Vital Repair and Complex (vitamin, botanical)

  • Ia membantu menggalakkan penghasilan sel kulit yang sihat dan bertindak sebagai agen antioksidan yang sangat penting menghalang kulit rosak akibat radikal bebas.

Set penjagaan wajah ini dijamin organik, bebas kimia, selamat untuk digunakan dan sesuai digunakan ke atas semua jenis kulit. Mereka yang mengalami masalah kulit muka ‘breakout’ akibat penggunaan set penjagaan wajah yang salah sebelum ini, eloklah pulihkan semula wajah rosak dengan set Youth skincare ini.

 

Bagi kita orang-orang Asia, Shaklee sudah pun lakukan ujian testimoni ke atas mereka yang terpilih di pelbagai peringkat usia dan keadaan muka. Hebatnya, kesan perubahan yang ketara sudah boleh dirasai oleh mereka seawal 7 hari penggunaan. Namun, untuk kesan yang lebih hebat kita boleh nampak selepas 90hari penggunaan secara konsisten setiap hari.

 

Nantikan kemunculan Youth Skincare pada Mac 2018. Pre-order dibuka sekarang!!!Stok yang masuk ke Malaysia adalah amat terhad. Jangan lepaskan peluang untuk pre-order Youth skincare anda sekarang.

Untuk sebarang pertanyaan atau kemusykilan berkenaan Youth skincare, anda boleh hubungi saya melalui beberapa cara di bawah ini.

 

FB : IdAyu Irdina

FB Page : Idayu Irdina

IG : @IDAYU_IRDINA

NO.TELEFON : +6013-9189500

 

COD : Kota Bharu – Pasir Mas – Rantau Panjang

Batu Maung – Gelugor – Georgetown – Batu Feringhi

Continue Reading

Youth Skincare Produk 100% Semulajadi Dan Berkesan

Selama 8 tahun pihak Shaklee menjalankan kajian untuk menghasilkan produk yang betul-betul berkesan kepada semua pengguna. Youth skincare produk 100% semulajadi dan berkesan.

Roger Barnett sendiri telah menguji Youth skincare ini ke atas dirinya sebelum ia dipasarkan. Hakikatnya, memang terbukti berkesan 100% dengan syarat mesti mengamalkan fullset Youth skincare dan mengamalkan pemakanan yang sihat dan terdapat beberapa syarat yang lain.

Iya lah kan, memang lah kita menggunakan Youth skincare tapi kita makan makanan tidak berkhasiat, suka pulak tempek mekap yang mengandungi bahan kimia yang tinggi. Tak boleh la macam tu kan.

Set penjagaan wajah Youth ini boleh digunakan oleh lelaki dan juga wanita. Ia diperbuat 100% daripada tumbuhan, tidak diuji ke atas haiwan dan bebas gluten. Set penjagaan wajah ini dapat membantu kita menjadi muda lebih lama.

Ia juga bebas daripada lebih 2,500 jenis bahan kimia dan ramuan yang merbahaya. Ia telah dibuktikan dengan keputusan ujian klinikal.

Youth Skincare

Terdapat 6 jenis produk di dalam set Youth skincare iaitu:

1- Luminous Gel Oil Cleanser

Ia merupakan pembersih wajah 3 dalam 1 TANPA sabun dan mengandungi pH yang seimbang. Ia membantu membersihkan, melembutkan dan mempersiapkan wajah kita untuk menggunakan produk Youth yang lain-lain.

2- Perfecting Skin Toner

Penyegar ini membantu menghidratkan, mengelupas dan menyuburkan kesihatan kulit kita.

3- Youth Activating Serum

Serum ini telah dipatenkan oleh Shaklee iaitu Kompleks pengaktifan belia Shaklee. Ia mengandungi 10x bahan aktif yang bertindak memperbaharui kulit sehingga tahap sel. Hasilnya, ia akan mendorong kulit kita untuk menghasilkan kolagen dan meremajakan kulit kita.

4- Age Defense Mineral Moisturiser SPF 50

Krim pelembap 2 dalam 1, ia berfungsi untuk melindungi kulit kita daripada pencemaran alam dan melindunginya daripada sinar UVA/UVB dengan SPF 50. Ia dihasilkan daripada bahan biopolimer hidupan laut dan bahan semulajadi yang lain. Shaklee formulasi semula pelembab ini dengan SPF 50 untuk kulit wanita Asia disebabkan di sini cuacanya lebih panas berbanding di US.

5- Advanced Renewal Night Cream (Rich/Light)

Krim malam ni menyokong proses pembaharuan kulit ketika kita tidur. Ia diformulasikan daripada campuran bahan botani proprietari Shaklee, membantu pengeluaran kolagen, kulit menjadi lebih muda, licin dan bercahaya.

Krim malam ini membantu menghidratkan dan melembutkan kulit kita sehingga jauh ke dalam kulit.

6- Radiance C & E Capsule

Kapsul yang digunakan adalah biodegradable, bebas bahan pengawet dan berasaskan tumbuhan.

Ia mengandungi 20% vitamin C tulen dapat membantu meyihatkan kulit dan mengurangkan bintik-bintik pada wajah disebabkan oleh faktor penuaan usia. Selain itu, ia membantu melicinkan dan mencerahkan kulit.

Telah terbukti secara klinikal bahawa 100% wanita yang menggunakan set lengkap penjagaan wajah Youth memiliki kulit yang tampak lebih muda.

2/3 daripadanya berjaya mengubah kulit wajah mereka ke sedekad lebih muda dengan set lengkap Youth.

Youth bakal dipasarkan bermula Mac 2018. Cepat hubungi saya untuk tempahan. Stok adalah amat terhad.

FB: Idayu Irdina

FB Page: Idayu Irdina

IG: @idayu_irdina

No.telefon: +6013-918 9500

Continue Reading